KrisBike.pl stara się błyskawiczne rozwiązać każdą sprawę. Skonsultuj się z nami jeśli chcesz zareklamować wadliwy produkt.
Jak przebiega proces reklamacji produktu?
- Kontakt z nami – zgłoś nam reklamację gwarancyjną wysyłając wiadomość email na adres krisbike.krk@gmail.com lub telefonicznie dzwoniąc na numer 733777456.
- Formularz – pobierz i wypełnij formularz reklamacji gwarancyjnej.
- Odbiór towaru- umówimy kuriera, który odbierze od Ciebie reklamowany towar lub poprosimy o zwrot towaru przez Paczkomaty InPost.
- Ekspertyza – specjalistyczny serwis i rzeczoznawca przeprowadzi badanie towaru.
- Decyzja – wydamy decyzję, o której poinformujemy Cię mailowo, na piśmie lub telefonicznie.
Wynik reklamacji
- Decyzja pozytywna:
- Naprawa – jeśli to możliwe w pierwszej kolejności produkt zostanie naprawiony, a wymagające tego części zostaną wymienione na nowe.
- Wymiana – w przypadku braku możliwości naprawy produktu, wymienimy go na nowy. Przesyłkę bezpłatnie dostarczymy na wskazany adres.
- Zwrot środków – w sytuacji braku możliwości naprawy oraz wymiany produktu na nowy, dokonamy zwrotu środków finansowych. Środki otrzymasz na kartę, z której dokonywana była płatność albo na rachunek bankowy, jeśli płatność dokonywana była przelewem tradycyjnym.
- Decyzja negatywna:
- Zwrot produktu – jeżeli zdecydujesz się na zwrot produktu, reklamowany produkt zostanie odesłany na wskazany przez Ciebie adres za dodatkową opłatą.
- Utylizacja – jeżeli zdecydujesz się na utylizację, produkt zostanie zniszczony z zachowaniem obowiązujących przepisów w zakresie ochrony środowiska. Środki za reklamowany produkt nie zostaną zwrócone.
Uszkodzona przesyłka, co zrobić?
- Dostawa kurierem:
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera sprawdź, czy karton i opakowanie produktu nie są uszkodzone. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, możesz odmówić przyjęcia paczki – w takiej sytuacji pilnie poinformuj nas o tym fakcie.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru, niewidocznych w momencie odbioru zamówienia od kuriera, konieczne jest sporządzenie protokołu szkody w dniu odebrania przesyłki.
- Dostawa do paczkomatu lub kurierem InPost:
- Po wyjęciu przesyłki z paczkomatu – jeśli masz zastrzeżenia co do stanu przesyłki lub jest ona uszkodzona, nie zamykaj skrytki, z której została ona wyjęta. Umieść przesyłkę z powrotem w skrytce. Wybierz odpowiednią opcję na ekranie paczkomatu lub w aplikacji mobilnej i postępuj według wyświetlanych komunikatów.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera – sprawdź, czy karton i opakowanie nie są uszkodzone. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości możesz odmówić przyjęcia przesyłki – w takiej sytuacji pilnie poinformuj nas o tym fakcie.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru, niewidocznych w momencie odbioru przesyłki z paczkomatu lub od kuriera InPost, konieczne jest sporządzenie protokołu szkody w dniu odebrania przesyłki.
W przypadku wszelkich uszkodzeń towaru, prosimy o pilne poinformowanie nas o takiej sytuacji wysyłając opis sprawy wraz ze zdjęciami na adres krisbike.krk@gmail.com. Pamiętaj o bezzwłocznym spisaniu protokołu szkody.
Platforma ODR
Jako Konsument masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich praw oraz roszczeń za pomocą specjalnej platformy ODR. Umożliwia ona bezstronne i niezależne rozstrzyganie sporów między Konsumentami a Przedsiębiorcami, które dotyczą zobowiązań powstałych przy zawieraniu umów internetowych. Platforma jest przeznaczona dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców mających siedzibę w Unii Europejskiej.
Stosownie do treści art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., konsumenci mogą skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych umową sprzedaży lub świadczenia usług zawartą przy wykorzystaniu sieci Internet.
Skargi można składać pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/od